Robert Kubica

16. prosince 2008 v 11:00 | Karmolina |  Robert Kubica
Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica (* 7. prosince 1984 Krakov, Polsko) je prvním polským pilotem Formule 1, v současnosti jezdí za BMW Sauber.

Motokáry
Kubica projevil svou lásku ke všem typům aut v mladém věku, když ve čtyřech letech, když uviděl malý off-road. Po dlouhých debatách se svými rodiči, mu otec koupil malou motokáru a mladý Kubica strávil mnoho hodin řízením okolo plastových lahví. Když byl Robert starší, usoudil, že už to chce něco lepšího a tak mu jeho otec koupil opravdovou motokáru. I tak byl ale Robert stále příliš mladý, aby startoval na Polském šampionátu motokár, jelikož mu ještě nebylo deset let. Když vstoupil do šampionátu, za tři roky v Polsku získal šest titulů. Po jeho třetí sezóně se Kubica rozhodl zkusit štěstí v Itálii. Roku 1998 vyhrál Kubica Mezinárodní Italský Motokárový šampionát, jako první cizinec v historii.
Kubica také zaznamenal druhou pozici v Evropském motokárovém šampionátu a vyhrál Monacký motokárový pohár, který se odehrával na části trati, na které se závodí F1. O rok později obhájil svůj titul v Itálii a též absolvoval Mezinárodní Německý motokárový šampionát. V témže roce opět vyhrál Monacký motokárový pohár, Margutti Trophy a závod Elf Masters. V roce 2000, v poslední sezóně v motokárách, obsadil Kubica čtvrtá místa jak v Evropském, tak Světovém šampionátu motokár.

Juniorské formule
Kubica odstartoval svou profesionální kariéru v roce 2000 jako testovací jezdec ve voze ze série Formule Renault. V následujícím roce ale už naplno závodil a ve své první sezóně ve Formuli Renault si vyjel pole position a také se stal členem RDD. V roce 2002 už vyhrál čtyři závody a skončil v sérii Formule Renault 2000 celkově na druhém místě. Také byl sedmý ve Formuli Renault Eurocup. Na konci roku si ještě zajel závod Brazilské Formule Renault 2000 na okruhu Interlagos. Tento závod pro něj znamenal jednoznačné vítězství.

Po působení v sériích Formule Renault se Robert přesunul do Evropské série Formule 3. Tento krok dál byl ale narušen dopravní nehodou, při které si Kubica zlomil ruku. Ale Robert se jen tak nevzdal a nastoupil do závodu i s 18 titanovými šrouby a závod na Norisringu vyhrál. Celkově ale skončil na 12. místě. Na konci roku ještě Kubica vyhrál pouliční závod na Sardinii a skončil pátý v závodech v Koreji a na Macau. Ve své druhé sezóně v Evropské sérii Formule 3 skončil Robert s továrním týmem Mercedes na sedmém místě. V listopadu 2004 zaznamenal Robert pole position v Grand Prix Macau F3, kde zajel rekord okruhu, přesto to stačilo jen na 2. místo. V roce 2005 vyhrál Kubica Světovou sérii Renault s týmem Epsilon Euskadi, což mu zajistilo testování ve Formuli 1 za tým Renault.


Formule 1


BMW Sauber (od 2006)

V roce 2006 se stal Kubica oficiálním testovacím a třetím jezdcem u týmu BMW Sauber. Díky jeho velice dobrým výsledkům v pátečních trénincích a soukromých testech si vysloužil slova Maria Theissena, manažera BMW Sauber, který prohlásil, že by se Robert mohl stát prvním Polákem ve Formuli 1 v roce 2007. V srpnu 2006 si Jacques Villeneuve, dosavadní jezdec BMW Sauber, stěžoval na silné bolesti hlavy po havárii během Grand Prix Německa. Jacques chtěl sice závodit, tým mu to ale nepovolil a pro Grand Prix Maďarska ho měl nahradit Robert Kubica. V kvalifikaci si hned vyjel 9. místo a porazil tak týmového kolegu, Nicka Heidfelda. V závodě dojel Robert sedmý, nicméně byl po závodě diskvalifikován za příliš malou váhu vozu. Poté Villeneuve z týmu BMW odešel a Kubica tak měl zůstat do konce sezóny a nejspíš i na sezónu příští. To první bylo také záhy potvrzeno.

V Grand Prix Turecka se mu ale nedařilo, když špatně přezul pneumatiku a dojel až dvanáctý. Jeho týmový kolega Heidfeld skončil už v první zatáčce. Ve svém třetím závodě ve F1, Grand Prix Itálie, překonal Kubica všechna očekávání, když dojel jako třetí a stal se tak jako první Polák, který stanul na pódiu a také jako první Polák, který vedl závod. V současné době je jedním ze čtyř jezdců, kteří v posledních letech stanuli v prvních třech závodech na stupních vítězů (ostatní jsou Ralf Schumacher - Grand Prix Argentiny 1997; Alexander Wurz - Grand Prix Velké Británie 1997 a Lewis Hamilton - Grand Prix Austrálie 2007). Jeho čtvrtý závod, Grand Prix Číny, se mu ale nepovedl, když znovu špatně zvolil pneumatiky a dojel až třináctý. Na začátku závodu vyjel hned z trati a ze 17. místa se prokousal až na 5. místo, pak ale zajel do boxů a jak už bylo zmíněno dojel třináctý. Body z Grand Prix Itálie byly v sezóně jedinými, a Robert byl klasifikován ze 6 body na 16. místě. Ke konci sezóny bylo také oznámeno, že jezdeckou dvojici BMW Sauber pro rok 2007 budou tvořit Nick Heidfeld a Robert Kubica.

Fotky

Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica



Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama